معرفی شرکت کوکلار امریکاز – Cochlear Americas

لوگو Cochlear Americas

شرکت کوکلارتمرکز خود را بر ارائه‌ی ایمپلنت‌های حلزون شنوایی به بیمارانی با کاهش شنوایی شدید تا پیشرفته قرار داده‌است. این شرکت بنایش بر استفاده از فرصت‌ها و انجام تحقیقات گسترده گذاشته شده‌است و مجدانه تلاش بر ارتقای کیفیت زندگی افراد کم‌شنوا و ناشنوا دارد.

تاریخچه‌ی Cochlear Americas

Cochlear Americas توسط پزشک گوش، حلق و بینی استرالیایی، دکتر گریام کلارک بنا گذاشته شد. کلارک در سال 1935 در کمدن واقع در نیو ساوث ویلز به دنیا آمد. او شاهد کاهش شنوایی تدریجی پدرش و دست و پنجه نرم کردن وی با مشکلات ناشنوایی تا آخر عمر بود. او می‌دید که پدرش چگونه علاقه‌مند به برقراری ارتباط با دیگران بود و چه مقدار کاهش شنوایی بر ناراحتی و ایزوله‌شدن وی تاثیر می‌گذاشت. شاید دکتر کلارک در همان زمان به معلم دبستانش گفته باشد که دوست دارد وقتی بزرگ شد، گوش را درست کند!

لوگو Cochlear Americasدکتر کلارک مدرک طبابت خود را از دانشگاه سیدنی دریافت کرد و فلوشیپ جراحی‌اش را در کالج سلطنتی جراحان لندن در سال 1964 به اتمام رساند. اواسط دهه‌ی شصت میلادی، هنگامی که دکتر کلارک به عنوان جراح در ملبورن مشغل به کار بود، مقاله‌ای از آمریکا در رابطه با تحریک الکتریکی برای بازیابی توانایی شنیدن مطالعه کرد و از همان نقطه، جذب این مسیر شد. سال 1969 وی مدرک دکتری خود را از دانشگاه سیدنی دریافت کرد. او در این مدت به بررسی مکانیزم‌های ممکن برای تحریک شنوایی در ناشنوایان از طریق استفاده از ایمپلنت‌ها پرداخته بود.

دکتر کلارک در دانشگاه ملبورن به سمت استادی رسید و بیش از یک دهه بر روی این نوع ایمپلنت‌ها کار کرد. وی در طی این مدت آماج انتقادات گوناگون نیز قرار می‌گرفت. از جمله این که عده‌ای ساختار گوش داخلی را بسیار پیچیده می‌دانستند، و عده‌ای دیگر معتقد بودند خطرات بسیاری متوجه این نوع ایمپلنت‌ها هست و تامین بودجه‌ی مورد نیاز برای تحقیقات کار راحتی نخواهد بود.

با همه‌ی این مشکلات، دکتر کلارک زمانی که در ساحل بود از یک صدف که شکلی مانند عمامه داشت و یک ساقه‌ی باریک علف که داخل آن خزیده بود، ایده‌ی جدیدی گرفت. در سال 1977 او با مهندسینی با نام‌های یان فراستر (Ian Froster) و جیم پتریک (Jim Patrick) همکاری کرد و پس از مدتها آزمایش بر روی حیوانات و تحقیقات کلینیکی، سرانجام دستگاه ابداعی وی با موفقیت کار خود را انجام داد. سال 1978 او اولین ایمپلنت موفق حلزون شنوایی چند کاناله را بر روی راد ساندرز (Rod Saunders) که شنوایی خود را در حادثه‌ی رانندگی از دست داده بود، استفاده کرد. این دستگاه با یک پردازشگر گفتار همراه کار می‌کرد و برای استفاده، افراد باید در میکروفون متصل به آن صحبت می‌کردند.

این موفقیت، موجب تولد کوکلارشد تا دکتر کلارک بتواند ایمپلنت ساخته شده را در دسترس تمامی افراد مبتلا به مشکلات شنوایی قرار دهد.

همکاری با نوکلیس (Nucleus)

در سال 1980 گروه لوازم پزشکی نوکلیس با دکتر کلارک وارد همکاری شدند، در نتیجه‌ی این همکاری دومین نفر نیز ایمپلنت حلزون شنوایی را دریافت کرد. سال 1981، پل ترینر (Paul Trainor) که یک طراح بود، مدل جدیدی برای ایمپلنت ارائه کرد و اولین ایمپلنت تیم نوکلیس در سال 1982 به انجام رسید. در همان سال، راد ساندرز ارتقاء جدیدی برای پردازشگر صوت خود دریافت نمود. در سال 1984 نیز گروه کوچکی اولین بار کوکلار امریکاز را در دفتری در نزدیکی شهر دنور بنا گذاشتند.

سال 1985 قلمروهای جدیدی کشف و پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شد. دکتر کلارک انستیتوی گوش بایونیک که یک موسسه‌ی تحقیقاتی غیر انتفاعی بود را تاسیس کرد و همکاری بین این موسسه و کوکلار امریکاز و دانشگاه ملبورن را شکل داد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ایمپلنت نوکلیس را برای استفاده در بزرگسالان با حداقل سن 18 سال و مبتلا به کم‌شنوایی پیشرفته تایید کرد و در سال 1986 به عنوان بخشی از آزمایشات کلینیکی، دو کودک نیز ایمپلنت مذکور را دریافت نمودند. در سال 1989 دریافت‌کنندگان ایمپلنت نوکلیس، پردازشگر صوت بسیار کوچکتری را به عنوان ارتقا دریافت نمودند که عملکرد بهتری هم از خود نشان می‌داد. در همان سال این شرکت در ژاپن نیز شعبه‌ای تاسیس کرد و سازمان غذا و دارو نیز بالاخره ایمپلنت حلزون شنوایی نوکلیس را برای استفاده‌ی کودکان دو سال به بالا تایید نمود.

ایمپلنت حلزون شنوایی گوش

تا سال 1992 کوکلار 5 هزار دریافت‌کننده برای ایمپلنت‌هایش داشت که این مقدار تا سال 1994 به 10 هزار نفر رسید که تا آن زمان از سیستم پردازش صوت جدیدی با نام اسپیک (SPEAK) استفاده می‌کرد. در سال 1998 متخصصین شنوایی می‌توانستند با سیستمی به نام ان‌آر‌تی (NRT) عملکرد صحیح ایمپلنت را تشخیص دهند و در صورت نیاز اصلاحات مورد نظرشان را اعمال کنند. سالهای 1997 تا 2000 شاهد پیشرفت‌های عظیمی بودند که از جمله‌ی آنها می‌توان به پردازشگر‌های صوت پشت گوشی و پردازنده‌های بهتر و پیشرفته‌تر اشاره کرد. سال 2001 باها سافتبند (Baha Softband) ابداع شد که برای کودکان کم‌شنوا یا ناشنوا راحتی بیشتری برای استفاده از پردازشگر صوت به ارمغان می آورد و همچنین این اجازه را می داد که در زمان نیاز پردازشگر جدا شود. این سال همچنین رکورد 30 هزار دریافت کننده‌ی ایمپلنت‌های نوکلیس را نیز ثبت کرد. در سال 2002 سیستم باها تاییدیه‌ی لازم برای استفاده در ناشنوایی‌های یک‌طرفه در اطفال و بزرگسالان را دریافت نمود. همچنین در همین سال بانوی نمونه‌ی آمریکا ایمپلنت نوکلیس را دریافت کرد که باعث دیده‌شدن هرچه بیشتر این برند گردید. این شرکت در ابعاد و تکنولوژی خود شاهد تغییراتی بود و امروزه یک کمپانی موفق با بیشتر از 250 هزار مصرف‌کننده در سراسر دنیا به شمار می‌رود.

چه نکاتی باعث تمایز آنها می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای متمایزکننده‌ی کوکلار، انگیزه‌ی قوی این شرکت برای رفع مشکلات افراد کم‌شنوا و ناشنوا همچون (پدر موسس آن) است. درک عمیق دکتر کلارک از مشکلات این افراد و تحقیقات پیشرفته‌ی وی و روحیه‌ی شکست‌ناپذیر او کوکلار را به جایگاه امروز خود رسانده است. این شرکت مبالغ هنگفتی را صرف تحقیق و توسعه‌ برای تولید محصولات بهتر برای خریدارانش می‌کند. آنها بیش از 50 جایزه برای نوآوری‌های خود در صنعت تجهیزات کمک‌شنوایی دریافت کرده‌اند و از هر ده نفر مصرف‌کننده‌ی ایمپلنت‌های حلزون شنوایی، هفت نفر از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. علاوه بر تمامی این‌ها، این شرکت تلاش می‌کند تا دریافت‌کنندگان جدید ایمپلنت‌هایش و مصرف‌کنندگان قدیمی آنها از پشتیبانی متخصصین در زمان نیاز بهره‌مند شوند و همچنین منبع آنلاینی به نام کوکلار کامیونیتی (Cochlear Community) نیز وظیفه‌ی پشتیبانی اینترنتی را به دوش می‌کشد.

محصولات Cochlear Americas

کاشت حلزون شنوایی گوشامروزه کوکلار محصولات خود را در قالب ایمپلنت‌های حلزون شنوایی و ایمپلنت‌های رسانش استخوانی عرضه می‌کند. سیستم کوکلار باها 3 به استخوان پشت گوش متصل می‌شود و از طریق یک پروتز تیتانیومی ظریف اصوات را مستقیما به گوش داخلی می‌فرستد. معمولا افرادی از سیستم رسانش استخوانی استفاده می‌کنند که افت شنوایی کمتری نسبت به دریافت‌کنندگان ایمپلنت حلزون شنوایی دارند، بنابراین شانس آنها برای بهره‌بردن از سیستم‌های تقویت صوت سنتی از طریق ایمپلنت‌های متصل به استخوان بیشتر است.

کوکلار همچنین سیستمی با نام کوکلیا نوکلیس 5 ارائه کرده است که جدیدترین نسخه از سری اولیه‌ی تولید شده توسط دکتر کلارک است. این سیستم شنوایی طبیعی را برای افرادی با سنین مختلف که از افت شنوایی شدید تا پیشرفته رنج می‌برند، بازسازی می‌کند.

شرکت کوکلار، شرکتی با سابقه‌ی درخشان به شمار می رود که به صورت مستمر در پی افزایش کیفیت زندگی افراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید