معرفی شرکت ریوواک – Rayovac

معرفی شرکت ریوواک

شرکت ریوواک Rayovac امروزه شرکت بسیار موفقی با شناخت جهانی است که در ابتدا تنها توسط یک نفر و در یک زیرشیروانی راه‌اندازی شد. این شرکت انواع مختلفی باتری تولید می‌کند و در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان برتر باتری سمعک در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. در ادامه به معرفی تاریخچه برند ریوواک می پردازیم.

شرکت باتری فرنچ (French Battery Company)

ریوواک ریشه‌ی عمیقی در آمریکا دارد و موسسین آن افراد خاصی بوده‌اند. در سال 1906 کارآفرینانی به اسامی الفرد لندا (Alfred Landau)، جیمز بی رمزی (James B. Ramsay) و پی دابلیو استرانگ (P. W. Strong) به کمک یکدیگر شرکت باتری فرنچ را راه انداختند. Ramsay در آن زمان کارآفرینی بود که توانایی بالایی از خود نشان می‌داد. وی در زمانی که سال آخر دبیرستان خود را طی می‌کرد، دانشگاه ویسکانسین را متقاعد به پذیرش خود نمود و پس از آن، تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه داد بدون این که مدرک دبیرستان خود را گرفته‌باشد. او پس از فارغ‌التحصیلی شرکت تولید الوار خود را در Medford راه انداخت، شهردار شهر شد و پس از آن شرکت خود را فروخت و در سن 35 سالگی به Madison بازگشت. پس از بازگشت، Ramsay با دوست قدیمی خود یعنی پی دابلیو استرانگ ملاقاتی انجام داد. استرانگ در این ملاقات ایده‌ی راه‌اندازی کسب و کاری با مشارکت فردی از اهالی شیکاگو با نام الفرد لندا را با وی در میان گذاشت. الفرد لندا در آن زمان به ساخت و فروش باطری در یک اتاق زیرشیروانی مشغول بود.

باتری خشک در سالهای 1800 میلادی در فرانسه اختراع شده بود، بنابراین آنها نام تجارت خود را شرکت باتری فرنچ – French Battery گذاشتند. اما این شرکت در آن زمان چندان به چشم نیامد. در اوایل سال‌های 1900 میلادی این افراد در اتاق زیرشیروانی لندا با سرمایه‌ی 30 هزار دلار مشغول به کار شدند. زمانی که احساس نیاز به فضای بزرگتری پیدا شد که هزینه‌ی زیادی هم نداشته باشد، آنها به Madison منتقل شدند. بعد از سه ماه، تجارت آنها رونق گرفت و تا حدی هم از دست خارج شد، چرا که آنها هیچ‌وقت انتظار چنین استقبالی را نداشتند. دوازده سرمایه‌گذار دیگر در این زمان با سرمایه‌ی 60 هزار دلار به آنها ملحق شدند، 24 کارگر نیز توسط این شرکت به استخدام درآمدند و تنها در سال اول آنها 37 هزار باتری تولید کردند که هرکدام 13 سنت قیمت‌گذاری شده بود. تا تابستان سال 1907 این شرکت در مجموع 4 فروشنده‌ی عمده داشت.

این شرکت با مشکلاتی نیز روبه‌رو شد که از جمله‌ی آن مشکلات، برخی مواد اولیه بود که سبب نارضایتی مصرف‌کنندگان گردید و با درخواست ارجاع محصول توام شد. در اواخر سال 1907، شرکت در مجموع در حال ضرردادن بود. اگرچه Landau از ادامه‌ی کار منصرف گردید و به فرانسه بازگشت، اما Ramsay با تعهد و تلاش بیشتری خود را وقف شرکت نمود و به کار خود ادامه داد. شرکت باتری فرنچ چند سالی با سختی دست و پنجه نرم کرد. اما در نهایت اولین بار در سال 1910 سودآور شد. اما روزهای خوب فرنچ چندان ادامه‌دار نشدند و در طی حادثه‌ی آتش‌سوزی این شرکت با خاک یکسان شد و باز هم در سال 1915 دوباره طعمه‌ی حریق گردید. با این حال، این شرکت با وجود آتش‌سوزی‌های مکرر و تغییرات عمده‌ای که در مدیریت آن رخ داد، در سال 1916 رکورد فروش 889 هزار دلار را از خود برجای گذاشت و پس از آن این موفقیت را با سود بیش از یک میلیون دلار در هر سال تکرار کرد. در نهایت در سال 1918 Ramsay به عنوان رییس کل شرکت منصوب شد.

تاریخچه‌ شرکت ریوواک Rayovac

در طی زمان جنگ جهانی اول، فروش باتری سر به فلک کشید و شرکت باتری فرنچ خود را به نقطه نقطه‌ی آمریکا گسترش داد. این شرکت تقریبا هیچ آسیبی از مشکلات دوره‌ی جنگ ندید که قسمت عمده‌ی این موضوع مرهون اختراع رادیو در دهه‌ی 1920 میلادی بود که از باطری استفاده می کرد. در این دوره‌ی زمانی، شرکت باتری فرنچ اولین باتری‌های موفق خود را برای رادیو‌ها با نام ریوواک (Rayovac)، برای چراغ‌قوه‌ها با نام ریولایتز (Ray-O-Lites)آ و برای خودروها با نام ریوسپارکز (Ray-O-Sparks) تولید نمود. در سال 1903 فروش به 3 میلیون دلار در سال رسیده بود و این شرکت سفارشات خود را از سرتاسر دنیا دریافت می‌کرد. در این زمان شرکت باتری فرنچ گسترش یافت و 1300 نفر را به استخدام خود درآورد. بعد از اختراع رادیوهای برقی، فروش این شرکت دوباره افت شدیدی را تجربه کرد. در نتیجه‌ی این افت، رمزی در سال 1929 استعفا داد و فردی به نام بیل کارگیل (Bill Cargill) مدیریت شرکت را به عهده گرفت، اگرچه رمزی تا انتهای عمرش در عضویت هیئت مدیره‌ی فرنچ باقی‌ماند.

در سالهای 1930 میلادی، شرکت باتری فرنچ تحت مدیریت کارگیل، به علت شناخته شده‌تر بودن سری باتری‌های ریوواک از تولیدات این شرکت، نام ریواک را به خود پذیرفت. در همین سالها ریوواک دوره‌ای از نوآوری‌های گوناگون را تجربه کرد. تیم تحقیقاتی ریوواک اولین رادیوی قابل حمل را در سال 1933 طراحی کرد و در سال 1937 این شرکت حق امتیاز اولین سمعک همراه که از لامپ‌های خلاء استفاده می‌کرد را به نام خود ثبت نمود. ریوواک به رشد خود ادامه داد و باطری های ضد نشت خود را طراحی و به بازار عرضه کرد که توسط سربازان در جنگ جهانی دوم استفاده شد. در سال 1949 نیز ریوواک دومین نقطه‌ی عطف خود در صنعت لوازم کمک‌شنوایی را تجربه کرد و باتری‌های آلکالاین مخصوص سمعک را تولید نمود.

ریوواک Rayovac طراحی خود را در شاخه‌های مختلفی از انواع باتری‌ها منشعب نمود و امروزه در تمامی این شاخه‌ها بسیار موفق است، اما از موفق‌ترین زیرمجموعه‌های ریوواک، زیرمجموعه‌ی تولید باطری سمعک به شمار می‌رود.

باتری‌ های سمعک تولید شده توسط ریوواک

همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، ریوواک اولین شرکت تولیدکننده‌ی سمعک‌های لامپ خلا در سال 1937 بود که همچنین باتری‌های آلکالاین خود را مخصوص سمعک‌ها در سال 1964 به بازار ارائه کرد. از همان زمان، این شرکت از پیشروهای صنایع محصولات کمک‌شنوایی و سمعک محسوب می‌شود. اولین کارخانه‌ی این شرکت برای طراحی‌های مخصوص سمعک‌ها در سال 1963 در آمریکا آغاز به کار کرد و دومین کارخانه نیز در سال 1989 در انگلستان گشوده شد.

در سال 1977 ریوواک باطری مخصوصی با استفاده از فلز روی (Zinc) برای سمعک‌ها تولید نمود و به برداشتن گام‌های بلند و نوآوری در صنعت در سالهای دهه‌ی 1980 و 1990 میلادی ادامه داد. سال 2006 شاهد عرضه‌ی باتری ریواک ادونسد (Rayovac Advanced) بود که توان بسیار بیشتری نسبت به مابقی باطری های موجود در بازار، در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌داد. در همین سال این شرکت اولین باتری مخصوص ایمپلنت‌های حلزون شنوایی (Cochlear Implants) را به بازار ارائه کرد و در سال 2008 اولین باتری سمعک بدون جیوه را را عرضه نمود.

ریواک همچنین با طراحی‌های جدید در بسته‌بندی‌های خود، تلاش شایانی در زمینه‌ی کاهش مواد دورریختنی کرد. امروزه مصرف‌کنندگان می‌توانند باتری‌هایی با عمر طولانی و مخصوص سمعک خود را در سایز‌های 10، 13، 312 یا 675 در بسته‌بندی‌های 8 تایی، 16 تایی یا 24 تایی تهیه کنند. ریوواک همچنین باتری‌هایی سازگار با محیط زیست تولید و عرضه می‌کند که بدون استفاده از جیوه تهیه می‌شوند و عرصه‌ی رقابت را بر باتری‌های دارای جیوه‌ی رقبا بسیار تنگ می‌کنند. ریوواک همچنین برنامه‌ای برای پاداش‌دادن به مصرف‌کنندگانش در نظر گرفته است و سرویس خدمات پس از فروش بسیار گسترده‌ای برای عیب‌یابی و رفع مشکلات مصرف‌کنندگانش اختصاص داده‌است.

چه چیزی سبب تمایز ریوواک می‌گردد؟

ریوواک به واسطه نقش موثر و طولانی مدتش در بازار، کیفیت بالای باتری‌های تولیدی، نوآوری‌های منحصر به فرد و شناخت صنعت و نیازهای متغیر مصرف‌کنندگانش از بقیه متمایز می‌شود. بسیاری از متخصصین شنوایی در سراسر دنیا به کیفیت بالا و تکنولوژی پیشرفته و عمر طولانی باطری های ریوواک اعتماد می‌کنند.

کلام آخر

در این مقاله اطلاعاتی درباره تاریخچه شرکت ریوواک Rayovac که از نامداران صنعت باتری سمعک می‌باشد به شما معرفی کردیم. امیدواریم که این اطلاعات برایتان مفید واقع شده باشد. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید و یا تجربه استفاده از این برند را دارید می‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید