معرفی شرکت برنافون – Bernafon

لوگو شرکت برنافون

برنافون (Bernafon) یک برند جهانی است که خواستگاه آن در برن سوییس قرار دارد. این شرکت خود را مفتخر به پیشگام بودن در زمینه‌ی سلامت شنوایی با سابقه‌ی شصت ساله می‌داند. برنافون با این اعتقاد فعالیت‌های خود را انجام می دهد که شنوایی یک نیاز اولیه است و تبعات سوء شنوایی ناسالم، متوجه اجتماع و افراد می‌گردد. سمعک‌های برنافون تمامی طیف را در بر می‌گیرند: از سمعک‌هایی برای افرادی با سابقه‌ی استفاده‌ی طولانی، تا سمعک برای افرادی که به تازگی اقدام به استفاده از تکنولوژی‌های کمک شنوایی می‌کنند. این سمعک‌ها از نظر فناوری ساخت نیز بازه ای از ابتدایی تا بسیار پیشرفته را نیز پوشش می‌دهند. برنافون در سال 1946 میلادی تحت نام دیگری، اولین سمعک تجاری را روانه‌ی بازار کرد و 42 سال بعد از آن نیز اولین سمعک دیجیتال را تولید نمود.

تاریخچه‌ی برنافون

لوگو شرکت برنافونبرنافون تا به امروز بارها نام تجاری خود را تغییر داده، اما همواره تعهد خود نسبت به بهبود کیفیت شنوایی را در سطح جهانی حفظ کرده است. فلر ای جی (Gfellar AG) نام پیشین شرکت برنافون بود که در Flamatt سوییس در سال 1942 آغاز به کار کرد. فلر ای جی اولین سمعک قابل خرید برای عموم را در سال 1946 به بازار عرضه کرد و به رشد و فعالیت خود در زمینه ی تولید سمعک به مدت 40 سال دیگر ادامه داد. در سال 1986 فلر ای جی اولین گام بین المللی خود را برداشت و شرکت پرآوازه‌ی مایکو (Maico) در مینیاپولیس را خریداری نمود. این شرکت در همان سال نیز با آتوفون (Autophon) ترکیب شد و به عضویت گروه اسکام (Ascom) تحت عنوان اسکام آدیوسیس ای جی (Ascom Audiosys AG) درآمد.

در سال 1991 اسکام آدیوسیس ای جی با عقد قراردادی با دولت استرالیا جهت تامین سمعک مورد نیاز آنها، خود را مستقیما به بازارهای جهانی معرفی کرد. همچنین در سال 1992 این شرکت بخش تولید لوازم کمک شنوایی شرکت بوش آلمان را نیز در دست گرفت. اولین سمعک قابل برنامه ریزی به صورت دیجیتال نیز در سال 1988 توسط این شرکت روانه‌ی بازار مصرف شد.

سال 1995 نیز هولدینگ ویلیام دمانت (William Demant) که یک شرکت دانمارکی بود، اسکام را خریداری کرد و مقر اصلی آن را در برن سوییس بنا گذاشت و نام آن را نیز به برنافون تغییر داد. این شرکت در همان زمان برنامه‌های تحقیق و توسعه‌ی عظیمی را آغاز کرد و تا سال 1996 در دانمارک، سوئد و ژاپن فروش خود را تثبیت کرده بود.

گسترش برنافون ادامه یافت و در سال 2006 این شرکت شصتمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت و تا آن زمان بازار خود را در هلند و لهستان نیز گسترش داده بود و همچنین شرکت دالبرگ ساینسز (Dahlberg Sciences) کانادایی را نیز خریداری کرد. امروزه بازار فروش برنافون در هلند، کره، چین، فنلاند، اسپانیا و ترکیه برقرار است و همچنین این شرکت پایگاهی در ایبریکای اسپانیا نیز بنا گذاشته است.

سمعک‌های برنافون

برنافون برای تمامی انواع و سطوح آسیب‌های شنوایی محصولات خود را طراحی و عرضه می‌کند. این محدوده شامل سمعک‌های پشت گوشی، داخل مجرای شنوایی، کاملا داخل مجرای شنوایی و مدل گیرنده داخل گوش می‌شود. سمعک‌های برنافون همچنین از نظر تکنولوژی شامل محصولاتی بسیار با کیفیت تا محصولاتی اقتصادی‌تر و به صرفه‌تر می‌شوند. به عنوان مثال مدل‌های اکریوا 9 (Acriva 9) و کرونوس 9 (Chronos 9) هر کدام ده نوع مختلف دارند و در چندین رنگ متنوع عرضه می‌شوند. همچنین قابلیت‌های فنی و شخصی‌سازی‌های گوناگونی مانند سازگاری با بلوتوث نیز برای سمعک‌های برنافون قابل انتخاب است. اکثریت مصرف‌کنندگان، با مدل مقرون به صرفه و مبتدی نئو (Neo) نیازشان برطرف خواهد شد. این مدل برای افرادی که به میکروفون های با قابلیت تشخیص جهت و دریافت امواج FM نیاز دارند طراحی شده است. از طرف دیگر مدل آیکاس (Icos) نیز مدل مقرون به صرفه‌ی دیگریست که برای افرادی با سبک زندگی‌های فعال‌تر مناسب است چرا که توانایی بالایی در حذف اصوات مزاحم محیطی دارد. این قابلیت در زمان مشاهده‌ی یک رویداد ورزشی بسیار به کار خواهذ آمد.

چه چیزی برنافون را متمایز می‌کند؟

برنافون در صنعت لوازم کمک شنوایی پیشتازی بسیار با سابقه است. شاخصه‌ی اصلی آن استفاده از مهندسی سوییس است که در جهان به کیفیت و کارایی بالا شناخته شده است. از طریق همین تکنولوژی مهندسی است که برنافون قادر به کوچک‌سازی، تعبیه‌ی قابلیت‌های پردازش صوت پیشرفته و برنامه‌دهی پیشرفته به سمعک‌های خود می‌شود. در سال 2002، این شرکت تکنولوژی چنل‌فری (ChannelFree) را برای پردازش صوت بهتر ابداع کرد و این سیستم امروزه در غالب سمعک‌های برنافون به عنوان پیش‌فرض استفاده می‌شود.

برنافون سهم زیادی در پیشرفت تکنولوژی‌های کمک‌شنوایی در شصت سال گذشته دارد و احتمال بسیار بالایی می‌رود که با قدرت، جایگاه خود را در بازار لوازم کمک‌شنوایی حفظ کند. همچنین به علت توزیع‌کنندگان متعدد این شرکت در بیش از 70 کشور جهان مهم نیست که مصرف‌کننده در کدام نقطه‌ی دنیا باشد، در تمامی کشور‌ها، برنافون بهترین خدمات پس از فروش خود را ارائه خواهد داد.

این شرکت بین‌المللی شنیدن را در صدر اولویت‌های خویش قرار می‌دهد و شنوایی مناسب را از حقوق اولیه‌ی هر انسان می‌داند. برنافون زمان زیادی در صنعت لوازم کمک‌شنوایی پیشتاز بوده است و به نظر می‌رسد که همچنان به هدایت این بازار ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید