معرفی شرکت مایکروتک – Microtech

شرکت مایکروتک - Microtech

مایکروتک یک شرکت تولید سمعک است و تولید محصولاتی که برای افراد به صورت خاص شخصی‌سازی شده باشد را سرلوحه‌ی کار خویش قرار داده است. آنها بر کیفیت، استفاده از مواد مناسب، تکنولوژی‌های پیشرفته و اتصالات بی‌سیم در تولید محصولات خود تمرکز خاصی دارند. مایکروتک بیشتر از این که بر صرف تکنولوژی تاکید داشته باشد، نیروی خود را صرف رفع نیاز مصرف‌کنندگان می‌کند. این شرکت از سال 1986 فعالیت دارد و یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی شرکت استارکی (Starkey) است. شرکت استارکی در دوران تازگی تکنولوژی‌های کمک‌شنوایی به وجود آمد و امروزه از سردمداران دنیای تولید سمعک است.

تاریخچه‌ی شرکت استارکی

شرکت مایکروتک - Microtechگروه استارکی در سال 1967 به عنوان ارائه‌کننده‌ی خدمات تخصصی سمعک پا به عرصه‌ی وجود گذاشت. اما حتی قبل از پدیدآمدن ایده‌ی بناگذاشتن این شرکت، موسس آن ویلیام آستین (William Austin)، در حال کسب تجاربی بود که این شرکت را در مسیر موفقیت‌های فراوانی قرار می‌داد. سال 1961، آستین دانشجوی رشته‌ی پزشکی در مینه‌سوتا بود و در مرکز توانبخشی شنوایی عموی خود کار می‌کرد. در سال 1962 او محلی مخصوص به خود در نظر گرفت و اندک اندک بخشی با عنوان تعمیرات سمعک در سنت لوییس مینه‌سوتا به راه انداخت که به سرعت به موفقیت دست یافت. در سال 1971 آستین آزمایشگاه استارکی را خریداری کرد و از قالب گوش خلاقانه‌ی آنها برای ساخت سمعک‌های شخصی‌سازی شده استفاده نمود.

همچنان که این شرکت به رشد خود ادامه می‌داد آنها تبدیل به پیشتازان عرصه‌ی محصولات کمک‌شنوایی شدند و تکنولوژی‌های بنا گذاشته شده در زمان آنها، کماکان در سمعک‌های امروزی نیز به کار می‌رود. سال 1975 آزمایشگاه‌های استارکی که وظیفه‌ی بخش تحقیق و توسعه‌ی گروه را به عهده داشتند، اولین سمعک‌های درون مجرای شنوایی را ابداع کردند. سیاست‌های خدمات پس از فروش و ضمانت این محصول به زودی تبدیل به استانداردی در این عرصه شد. اواخر دهه‌ی هفتاد میلادی نیز پیشرفت‌های بزرگی در زمینه‌ی تشخیص بیماری‌های شنوایی به خود دید که سبب ارتقاء سطح کیفی سمعک‌ها از نظر راحتی و استفاده برای مصرف‌کنندگان آن شد. این پیشرفت‌ها شامل آدیومتر تحقیقاتی تینتس (Tinnitus Research Audiometer)، درم‌متر دیجیتال (Digital Dram Meter) و دستگاه تست سمعک چت (CHAT) می‌شد.

در دهه‌ی هشتاد میلادی رونالد ریگان (Ronald Reagan) رییس جمهور وقت آمریکا که پیش از ریاست جمهوری در صحنه‌ی فیلمبرداری در اثر شنیدن اصوات ناهنجار دچار ضایعه‌ی شنوایی شده بود، شروع به استفاده از سمعک شخصی‌سازی شده‌ای از استارکی کرد و این موضوع سبب شناخته‌شدن هرچه بیشتر استارکی شد. پوشش خبری استفاده‌ی رییس جمهور از سمعک، سبب تخریب وجهه‌ی مذموم استفاده از سمعک و وسایل کمک‌شنوایی به صورت عام گردید و فروش استارکی یک شبه سر به فلک کشید. استارکی نیز پس از این که آموخت چگونه نرخ رشد سریع خود را مدیریت کند، توانست به سرعت پله‌های ترقی را بپیماید. در اواسط دهه‌ی هشتاد، استارکی از دفتر مرکزی خود در ادن پرری مینه‌سوتا گسترش چشمگیری یافت، دفاتر بین المللی خود را تاسیس کرد و فعالیت خود را در تورنتو، گلنکو، هامبورگ آلمان، پاریس، سیدنی، آتلانتا، مونت لارل، نیوجرسی، اورگان، آستین تگزاس و مارین سوییس آغاز نمود. همچنین این شرکت آغاز به خریداری شرکت‌های کوچک‌تر با زمینه‌های کاری مرتبط نمود در حالی که به آنها اجازه می‌داد همچنان بازار و برند خود را حفظ کنند. تا سال 1966، استارکی در سوژوی چین، آکلند، وارسا، سئول، اسلو، استکهلم، پراگ و مکزیک دفاتر خود را داشت.

امروزه گروه استارکی بدون شک یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های صنایع کمک‌شنوایی در دنیاست که ارزش آن حدود 350 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و 200 اختراع ثبت شده در صنعت تولید لوازم کمک‌شنوایی به نام خود دارد. این شرکت برای اولین بار در سمعک‌های خود از تکنولوژی نانو، تکنولوژی‌های لمسی و تکنولوژی ضدآب استفاده نمود که تمام این‌ها را مرهون مرکز تحقیقات شنوایی استارکی در برکلی کالیفرنیا بود. از این نکات مهم‌تر این که استارکی و شرکت‌های وابسته‌اش، تعهد عمیقی به افرادی با مشکلات شنوایی دارند. در سال 1977 این شرکت مرکز کر (CARE) را بنا گذاشت که هدف آن آموزش عمومی در رابطه با کاهش شنوایی و روش‌های درمان آن بود. همچنین تمرکز خود را بر رفع مشکلات استفاده از سمعک برای مصرف‌کنندگان قرار داد. در ادامه استارکی اقدام به تاسیس مرکز شنوایی استارکی نمود تا محصولات کمک‌شنوایی خود را به صورت رایگان در اختیار بزرگسالان و کودکانی که در سرتاسر جهان در شرایط نامساعد مالی زندگی می‌کنند، قرار دهد.

سمعک‌های مایکروتک

مایکروتک یکی از برند‌های بسیار موفق گروه استارکی است. این شرکت جدیدترین تکنولوژی‌ها را در دستگاه‌هایی مناسب همه‌ی سبک‌های زندگی به کار می‌گیرد. این تکنولوژی‌ها شامل تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی جهت‌یابی صوت، حذف فیدبک و مدیریت نویز می‌شود. مایکروتک همچنین سمعکی مخصوص به افراد مبتلا به وزوز گوش ارائه می‌کند که با صدادرمانی کمک به کاهش آثار آزاردهنده‌ی این اختلال می‌نماید. اکثر سمعک‌های مایکروتک همچنین نوآوری‌های ویژه‌ای برای گوش‌دادن به موسیقی، مشاهده‌ی تلویزیون و استفاده از تلفن همراه در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند. این شرکت امکانات مخصوصی نیز برای طراحی سمعک‌های نامریی در اختیار دارد که به کمک آنها سمعک به نحوی طراحی می شود که کاملا در مجرای گوش جای بگیرد و تا حد ممکن از معرض دید به دور باشد.

چه چیزی آنها را متمایز می‌کند؟

مایکروتک به عنوان یکی از برندهای استارکی، پیشینه‌ای موفق و درخشان از تلاش زیاد، تحقیقات عمیق و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها دارد. از همه مهم‌تر، این شرکت صرفا به تکنولوژی برای تکنولوژی اعتقاد ندارد و معتقد است که تمامی مصرف‌کنندگان لزوما جدیدترین امکانات را نمی‌خواهند ولی قطعا به دنبال حداکثر راحتی ممکن در استفاده‌ی خود هستند. مایکروتک خدمات پس از فروش بسیار گسترده‌ای دارد و تمامی سمعک‌هایش به صورت اختصاصی طراحی و ساخته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید