معرفی شرکت انرژایزر – Energizer

لوگوی انرژایزر - Energizer

شرکت انرژایزر هولدینگز تولید و عرضه‌ی باطری سمعک‌های گوناگون را به عهده دارد و یک شرکت تولید لوازم مصرفی است که انواع محصولات اعم از آرایشی، بهداشتی و لوازم خانه را تحت برند‌های گوناگونی از قبیل انرژایزر، شیک (Schick)، پلیتکس (Playtex) و بنانا بوت (Banana Boat) به بازار ارائه می‌کند. انرژایزر هولدینگز در 50 کشور دنیا فعالیت دارد و همچنین مراکز توزیع آن در 160 کشور واقع شده‌اند. این شرکت خود را مفتخر به نوآوری، بهبود بخشیدن به زندگی مصرف‌کنندگان و از میدان به در بردن رقبا در تمامی عرصه‌های فعالیتش می‌داند.

انرژایزر هولدینگز همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری خشک و چراغ‌قوه در سراسر دنیاست که تحت نام انرژایزر نیز عرضه می‌شوند. طبعا باتری، از اولین محصولات این کارخانه بوده‌ که شهرتی جهانی برای آن به ارمغان آورده‌است. در ادامه تاریخچه‌ی مختصری از انرژایزر هولدینگز و نوآوری‌های آن در صنعت باتری آورده می‌شود.

تاریخچه‌ی انرژایزر هولدینگز

لوگوی انرژایزر - Energizerهمانند بسیاری از برندهای قدیمی و باسابقه‌ی دیگر، انرژایزر هولدینگز ترکیبی از چند شرکت مختلف است که در کنار یکدیگر جمع شدند تا با توان بالاتری به تولید و ارائه‌ی محصولاتشان بپردازند.

در سال 1896 میلادی، شرکت نشنال کاربن (National Carbon) اولین سلول باتری خشک را با نام کلمبیا ابداع کرد که به صورت گسترده در آمریکا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفت. در همان زمان‌ها در سال 1898 کانرد هیوبرت (Conrad Hubert) از شرکت امریکن اور ردی (American Ever Ready) محصولی با عنوان “مشعل دستی الکتریکی” (که امروزه با نام چراغ قوه شناخته می‌شود) ابداع کرد که از باتری خشک در کنار یک حباب لامپ و یک منعکس‌کننده‌ی مسی استفاده می‌کرد.

در سال 1913 شرکت نشنال کاربن به عنوان بخشی از یونیون کارباید اند کاربن (Carbide & Carbon)، شرکت امریکن اور ردی را خریداری کرد و شروع به استفاده از نام اوردی (Eveready) برای باتری‌های خود نمود و آنها را با نام اوردی لیربیلت (Layerbilt) به بازار عرضه کرد. همزمان با افزایش تقاضا در آمریکا برای باتری‌های خشک، سود یونیون کارباید نیز افزایش یافت و فروش این شرکت از 12.5 میلیون باتری در سال 1922 به 303 میلیون باتری در سال 1926 ارتقاء پیدا کرد. رادیوهای برقی در اواخر دهه‌ی 1920 جای خود را در بازار پیدا کرده‌‌بودند اما طی جنگ جهانی دوم تقاضا برای باتری مجددا افزایش یافت و نوآوری‌های جدیدی نیز صورت گرفت که یونیون کارباید از آنها نهایت استفاده را برد که از جمله‌ی آنها می‌توان به تکنولوژی باتری‌های نیکل-کادمیوم اشاره کرد. این شرکت ذره ذره نام خود را به اوردی تغییر داد و پس از آن در اوایل سال 2000 با منشعب‌شدن به تولید محصولات گوناگون، نام انرجایزر را پذیرفت. انرژایزر به سرعت در بین مصرف‌کنندگان شناخته شد که قسمت عمده‌ی آن به خاطر باتری‌های انرژایزر و کمپین تبلیغاتی معروف اواخر دهه‌ی هشتاد میلادی با معرفی خرگوش معروف انرژایزر (Energizer Bunny)  بود.

دستاورد‌های دیگر

  • سال 1956: تولید اولین باتری 9 ولت که امروزه در حسگرهای دود استفاده می شود.
  • سال 1957: تولید اولین باتری ساعت به صورت تجاری
  • سال 1959: تولید اولین باتری‌های تجاری آلکالاین استوانه‌ای
  • سال 1989: تولید اولین باتری‌های تجاری آلکالاین با سایز AAAA
  • سال 1992: تولید اولین باتری لیتیوم سایز AA در جهان برای استفاده در محصولات با تکنولوژی پیشرفته
  • سال 1995: تولید اولین نشان‌دهنده‌ی میزان باقیمانده‌ی باتری بر روی خود باتری
  • سال 2003: تولید اولین باتری لیتیوم سایز AAA

سابقه‌ی تولید باطری سمعک

بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم، این شرکت شروع به سرمایه گذاری در تولید باتری‌های سمعک نمود. در سال 1947، یونیون کارباید اولین باطری سمعک در جهان را تولید کرد و سال 1955 نیز اولین باتری سمعک مینیاتوری با برند اوردی را معرفی نمود. سال 1960 نیز شاهد تولید اولین باطری مینیاتوری اکسید نقره بود که اولین باتری‌های بدون جیوه بودند که به صورت تجاری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفتند. این شرکت پس از آن، اییزی چنج (EZ Change) را برای تعویض باتری سمعک‌ها معرفی کرد که وسیله‌ای برای کمک به تعویض باتری‌های بسیار کوچک سمعک‌ها بود و به کمک آن می‌شد باتری‌ها را مستقیما داخل سمعک قرار داد.

باتری سمعک انرژایزر

باتری‌های امروزی مخصوص سمعک

امروزه انرژایزر باتری‌ های سمعک را در سایز‌های 312، 10، 13 و 675 تولید می‌کند. تمامی این باتری‌ها بدون جیوه هستند، در بسته‌بندی‌های قابل بازیافت ارائه می‌شوند و در جعبه‌ی مخصوصی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند که به نگهداری بهتر آنها و جلوگیری از گم‌شدنشان کمک می‌کند. یک زبانه‌ی مخصوص در پشت بسته‌بندی باتری‌ها قرار دارد که برای راحت درآوردن باتری‌ها تعبیه شده است و این زبانه‌ها درازتر هستند تا قراردادن باطری‌ ها در سمعک نیز آسان‌تر شود. سایزهای 10، 13 و 312 در بسته‌های هشت‌تایی عرضه می‌شوند درحالی‌که سایز 675 در بسته‌ی شش‌تایی ارائه شده‌است. بسته‌بندی این باتری‌ها نیز به خوبی طراحی شده است و این امکان را به کاربر می‌دهد که با جداکردن قسمت‌های اضافی بسته‌بندی، تنها قسمت حاوی باتری‌ها را نگاه دارد که این سیستم به حمل راحت‌تر باتری‌ها کمک فراوانی می‌کند.

چه چیزی باعث تمایز آنها می‌شود؟

انرژایزر هولدینگز به عنوان یک شرکت، نسبت به اطمینان‌پذیری محصولات خود متعهد شده‌است.
“به صورت کلی روش اطمینان‌بخشی ما در یک ایده‌ی ساده خلاصه می‌شود: انجام کار درست! نه به این علت که ما مردمانی خوش‌قلب و خوب هستیم (که هستیم)، بلکه برای این که ما به شدت به این تفکر معتقدیم که انجام کار درست، شانس عظیمی برای تاثیرگذاری مثبت بر روی سلامتی و زندگی بهتر جوامع، محیط زیست و سهامداران شرکت ما در اختیارمان قرار می‌دهد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید