معرفی شرکت ادوسند بایونیکس – Advanced Bionics

معرفی شرکت ادوسند بایونیکس - Advanced Bionics

ادونسد بایونیکس – Advanced Bionics از پیشتازان صنعت تولید لوازم کمک شنوایی، به خصوص تکنولوژی‌های مرتبط با کاشت حلزون شنوایی است و به صورت مستمر بر جابجا کردن مرزهای فناوری و کمک به بهبود زندگی افراد در سراسر دنیا تمرکز دارد. همکاری این شرکت با فوناک (Phonak) تحت مدیریت گروه سونووا (Sonova) مسیر دسترسی به بهترین مهندسین و جدیدترین تحقیقات انجام شده را هموار کرده است.

تاریخچه‌ی شرکت ادونسد بایونیکس

لوگو شرکت ادونسد بایونیکسادونسد بایونیکس در سال 1993 میلادی توسط آلفرد ای. مان (Alfred E. Mann) تاسیس شد. وی به عنوان یک کارآفرین نمونه تا کنون 17 شرکت موفق را پایه‌گذاری کرده است که تمامی آنها در زمینه‌ی گسترش فناوری‌های مهندسی پزشکی فعالیت می‌کنند. مان با مدرک کارشناسی ارشد فیزیک، همواره مشتاق یافتن راه‌‌هایی برای کمک به شنوایی افراد کم‌شنوا و ناشنوا بود و سرانجام در سال 1993 شرکت ادونسد بایونیکس را راه‌اندازی کرد. او هفت نفر از محققین و مهندسین تحت سرپرستی جفری اچ. گراینر (Jeffrey H. Greiner) را استخدام کرد و مسئولیت طراحی ایمپلنت‌های شنوایی جهت بهبود کیفیت زندگی افراد کم‌شنوا و ناشنوا را به آنها سپرد.

در سال 1996، تیمی از محققان در Advanced Bionics (ادونسد بایونیکس) موفق شدند برای ارائه ایمپلنت های Clarion توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شوند. این پردازنده اولین پردازنده چند برنامه ای بود که وارد صنعت کاشت حلزون شد. طرح اصلی شامل کنترل جداگانه حساسیت و بلندی صدا بود و نیازی به قرار گرفتن چیزی روی گوش نبود که این موضوع یک نوآوری بی سابقه در این صنعت است. در سال 1997 سمعک Clarion برای کودکان نیز بی خطر شناخته شد و Advocate Bionics بعداً سری S را به بازار معرفی کرد.

با ورود به قرن جدید میلادی، این شرکت شروع به ایجاد تحولات عظیمی در صنعت کرد. در سال 2001 آنها ایمپلنتی را روانه‌ی بازار کردند که شامل بر بخشی نرم‌افزاری می‌شد و این نرم‌افزار بدون نیاز به جراحی قابل ارتقا بود. در همان سال با گسترش یافتن جراحی کاشت حلزون شنوایی، ادونسد بایونیکس نیاز مردم به برقراری ارتباط با افرادی که از ایمپلنت حلزون شنوایی استفاده می‌کردند را دریافت. پیرو این احتیاج رو به گسترش، این شرکت انجمن گوش بایونیک را تاسیس کرد که تا امروز نیز همچنان یکی از بزرگترین مجامع آنلاین برای مصرف‌کنندگان این ایمپلنت‌ها است و افراد می‌توانند از تجربه و راهنمایی کسانی که از این ایمپلنت‌ها استفاده می‌کنند به صورت مستقیم بهره‌مند شوند.

در سال‌های بعد نیز ادونسد بایونیکس کماکان به رشد و پیشرفت خود ادامه داد و دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی را معرفی کرد. به عنوان نمونه، این شرکت تکنولوژی با کیفیتی را در اروپا عرضه کرد که تی‌مایک (T-Mic) نام داشت و قابلیت اتصال بی‌سیم به ام‌پی‌تری پلیر و تلفن‌های همراه را فراهم می‌کرد. ایمپلنت جدیدی نیز عرضه شد که با طراحی خاص خود، به ارتقا سیستم ایمپلنت بدون نیاز به جراحی کمک می‌کرد. مصرف‌کنندگان ایمپلنت‌های قبلی نیز به سیستم جدید ارتقا یافتند تا کیفیت شنوایی آنها در شرایط روزمره بهبود پیدا کند.

در ادامه، با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر ادونسد بایونیکس در ارائه‌ی ایمپلنت‌های موثر در بهبود شنوایی افراد ناشنوا یا کم‌شنوا، در سال 2004 شرکت باستن ساینتیفیک (Boston Scientific) این شرکت را خریداری کرد تا به طراحی و گسترش سیستم‌ها و دستگاه‌های پردازشی پیشرفته بپردازد. پس از آن باستن ساینتیفیک در سال 2007 ادونسد بایونیکس را مجددا به سهامداران اولیه‌اش فروخت. در اواخر همان سال، ادونسد بایونیکس اقدام به راه‌اندازی دو مرجع آنلاین دیگر کرد تا به حمایت افراد کم‌شنوا و مصرف کنندگان ایمپلنت‌های شنوایی بپردازد.

با فعالیت در بیش از 50 کشور و سابقه‌ای درخشان در طراحی جدیدترین و باکیفیت‌ترین محصولات، تیم مهندسان و محققان ادونسد بایونیکس تعهد عمیقی به کار با دقت و ارائه‌ی بی چون و چرای بهترین خدمات پس از فروش دارند.

چه نکاتی سبب تمایز ادونسد بایونیکس Advanced Bionics می‌شود؟

در سال 2009 ادونسد بایونیکس تحت حمایت هولدینگ سونووا قرار گرفت که قبل از آن شرکت فوناک را نیز تحت حمایت خود گرفته بود. گروه سونووا که در سال 1947 تاسیس شده بود حضور مستمر و گسترده‌ای در صنعت تکنولوژی‌های شنوایی داشت و به صورت مشخص بر روی سمعک‌هایش با برند یونیترون (Unitron) و اخیرا فوناک تمرکز کرده بود. این گروه هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده سمعک و تکنولوژی شنوایی است و از معدود شرکت‌هایی است که تولیداتش تمام طیف محصولات کمک شنوایی اعم از سمعک و ایمپلنت حلزون شنوایی را در بر می‌گیرد. اکنون با همراهی سونووا، ادونسد بایونیکس در بیش از پنجاه کشور دنیا فعالیت می‌کند.

ادونسد بایونیکس به واسطه‌ی همراهی اخیرش با فوناک (Phonak)، توانست از تجربه‌ی این برند نیز استفاده کند و به کمک متخصصین و تحقیقات این شرکت در محصولات خود پیشرفت‌های چشمگیری از قبیل طراحی کوچک‌تر محصولات، توان پردازشی بالاتر و تکنولوژی ضدآب پیشرفته‌تر برای سبک زندگی‌های فعال‌تر بوجود آورد و خدمات پس از فروش بهتری نیز ارائه کند. جدیدترین نتیجه‌ی این همکاری، ایمپلنت حلزون بسیار با کیفیت و سبک‌وزنی است که تماما بدون سیم عمل می کند و در رنگ‌های گوناگونی نیز عرضه می شود. این دستگاه پیشرفته بر مبنای قدرتمندترین تکنولوژی موجود ساخته شده است و بناست راه را برای تحولات چشمگیرتر در آینده‌ی ایمپلنت‌های شنوایی هموار کند.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی تاریخچه شرکت ادونسد بایونیکس Advanced Bionics که از پیشتازان صنعت کاشت حلزون است پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شود. این شرکت پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید محصولات کارآمد برای سبک زندگی‌های جدید داشته است. در صورتی که تجربه ای در استفاده از محصولات شرکت ادونسد بایونیکس داشته اید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید